Is Jayson Tatum or Donovan Mitchell’s second-year decline more concerning? | First Take

8 649
517
 
YORUMLAR
jeffrey warrick
jeffrey warrick - 3 gün önce
Tatum Tryna be Kobe so bad
MAC
MAC - 3 gün önce
Molly. You don’t need to say, yeah and mhm to every single thing somebody says.
BULL MADDEN
BULL MADDEN - 4 gün önce
Simmons killing it out there what are these bum's doing 🤔
Ellis Phillips
Ellis Phillips - 4 gün önce
I think they decline because I expected better from them especially Jayson Tatum I thought he would be averaging 22 points a game because of the stats they put up last year
Tyy Dub
Tyy Dub - 9 gün önce
i wouldn’t say donovan mitchell is having a bad season or in “decline” i would say that he is forced to take a lot of shots because of who he plays with, not saying that his teammates aren’t good, but he is probably the best offensive player and he’s only in his second season. He is probably gonna take some bad shots and make a few mistakes.
And with tatum, the celtics are still integrating hayward into the game and still experiencing more injuries to other players on top of that. That team is still really good, but haven’t gotten better since last year while other teams have acclimated to the play style of this era. Individually, the celtics players are great but they’re still trying to gel togather
Azku Shang
Azku Shang - 10 gün önce
Simmons hype dickriders did this video.
Azku Shang
Azku Shang - 10 gün önce
Decline Mitchell??? Go watch his numbers right now hahaha 22 points per game, he is better clutch and overral player than HYPED Simmons. Simmons has the shit marketing.
William Bailey
William Bailey - 14 gün önce
Donovan shooting numbers have dropped to low but the rest of the team can't shoot they are all shooting bad on the team I think it is a whole team thing not Donovan thing.
Sam
Sam - 15 gün önce
Molly please just stop talking. Thank you
Killa Bee
Killa Bee - 16 gün önce
honestly, I think Ben Simmons will still take this year's ROY
Mockingjay
Mockingjay - 16 gün önce
Boston should’ve stuck with the ECF finals team.. they have WAAAY more chemistry than with Kyrie and Gordon
josh Rosenblatt
josh Rosenblatt - 16 gün önce
yo max shave
Da Cleva 1
Da Cleva 1 - 16 gün önce
So there is a thing called too much talent on one team.
🤔👀🤔
Doug Wallen
Doug Wallen - 17 gün önce
Swap Kyrie and LeBron watch LeBron take the Celtics to the championship
Akin Dele
Akin Dele - 17 gün önce
Both are in their second year. Teams have had an entire season to play against them. The scouting reports are in the jury is back. Both players are guilty of being able to single handedly determine the out come of ball games. So,dont wage how good they are now compared to last year. They are both monsters and will be fine. The worst thing that can happen to a first year young player is to become solid during the regular season and raise havoc in the play offs. Simply,because the word is out. The lid is blown off the cover. Grown men with wives and kids to feed are going to take them serious. That's it and that's all. Stephen A,knows exactly what Im saying.
Dylan Taylor
Dylan Taylor - 17 gün önce
Man I gotta say. I actually liked Max's opinion for once.
Jason Smith
Jason Smith - 17 gün önce
Funny how people was saying Tatum is the best player on the Celtics after one playoffs and it’s no longer Kyrie team, that’s why a lot of people don’t know sports you can’t judge a guy so early in his career you need Atleast 2 seasons.
Yankee Suave
Yankee Suave - 17 gün önce
What decline are they talking about? U talking about decline go look at Lebron
jimmicrackhead12
jimmicrackhead12 - 17 gün önce
Basically.....



Everyone is shit except Lebron
Louis VN
Louis VN - 18 gün önce
Bro you're taking shots at melo
Haywood Jablomy
Haywood Jablomy - 18 gün önce
Naw yall just need to quit overhyping athletes after one decent season. Anyone can have 1 good season. Wait til a player does that for 3-4 consecutive years before putting them on a petistol
BeenTrill Brandon
BeenTrill Brandon - 18 gün önce
Molly swear she run shit
KJEdward Cooke
KJEdward Cooke - 18 gün önce
Markelle Fultz will be back!!
c will
c will - 18 gün önce
Melo is garbage! He better just retire boy! He’s a black hole, a cancer to a team. No defense brick laying scrub!!
Servitos
Servitos - 18 gün önce
They just be making up stuff to talk about at this point
Dimitri Diepstra
Dimitri Diepstra - 19 gün önce
Neither
DWIGHT ΜΛZΞ
DWIGHT ΜΛZΞ - 19 gün önce
Playing with Kyle you gonna be in decline
David Stephens
David Stephens - 19 gün önce
Jayson taytum is better than Donavan Mitchell. Don’t @ me
Ryzeer Shands
Ryzeer Shands - 19 gün önce
We like 20 games in wtf😂
BIG- L
BIG- L - 19 gün önce
Jason is now a second option now Kryie is back so he's gotta adjust. But Mitchell has no excuse he's declining because teams are showing up every night to see what he's got
KING OF ARRYTHING
KING OF ARRYTHING - 19 gün önce
They are being paid to play like trash so Fultz value doesn't drop beyond what it is
Jonathan Liu
Jonathan Liu - 20 gün önce
Called it. Taytum is not a superstar. Probably not even a star. Mitchell will continue putting up similar numbers as long the situation in Utah remains the same but I can see him improving.
Shane Harper
Shane Harper - 20 gün önce
Gordon Hayword coming back has more to do with Jayson Tatum slow start.
Mike Hunt H
Mike Hunt H - 20 gün önce
The jerking of Tatum is ridiculous
Kalicharan Yalala
Kalicharan Yalala - 20 gün önce
Tatum game is declining because of Kyrie Irving because he needs the ball . Irving takes 20 to 24 shots and makes 7 to 9 .. I will take out Kyrie out for 5 games and see hot Boston Celtics play
Lieum Charity
Lieum Charity - 20 gün önce
older people have to understand that this younger generation is built differently mentally. We had decent upbringing from our parent and they werent hard on us because how our grandparents treated our parents. Id never treat my child the way my mother treated me. so the Mental toughness isnt there as it used to be for older players. So change your expectations because our generations results are corellated directly with our mentality and clout
Jon William
Jon William - 21 gün önce
I like how Smith is playing on his phone while Kellerman is yakking, like he's in a boring meeting. Which he is.
rachel
rachel - 21 gün önce
lmfao ben simmons >>>>
ezzy 2h
ezzy 2h - 21 gün önce
Molly wants to be apart of the conversation so bad like shut up and make me a sandwich without the crust
Tommy2Fingaz
Tommy2Fingaz - 21 gün önce
I hear you max!! Good point wit the Gordon Hayward Utah reference!
John Davis
John Davis - 21 gün önce
Damn. NBA season's long. Give these kids a break. At least until the second half.
Jesus West
Jesus West - 21 gün önce
Hayward needs to go in as a 6th man and put his offensive skills on the other teams bench
Andre Ward
Andre Ward - 21 gün önce
Tatum should go to the Knicks... can i dream pls!!! Lol
blake montenegro
blake montenegro - 22 gün önce
decline isn't the right word! struggle would be better! they are struggling but not declining lol u are talking about them like their old! 😁😂
Knick Johnson
Knick Johnson - 22 gün önce
you just gotta tune out when max talks basketball he doesnt know shit, talking negatively about melo, hayward and kobe smh
サツッピミク
サツッピミク - 23 gün önce
meanwhile did they forgot that the JAZZ waived D.ROSE? the guy also can facilitate the ball
yeah.. i really wish drose be in jazz instead of in the timberwolves
Jerry S.
Jerry S. - 23 gün önce
First game of season not preseason
Danny Branderson
Danny Branderson - 23 gün önce
Fox looking like the clear cut best player from that draft and it’s not even close,
hailton c.j.livulo
hailton c.j.livulo - 23 gün önce
Mitchell a baller
Yung Neil
Yung Neil - 23 gün önce
I feel like Ben Simms can still win ROTY this year too
TigerHawX 1987
TigerHawX 1987 - 24 gün önce
Whaaaaaaaaaaat what decline?
Ustez Naaj
Ustez Naaj - 24 gün önce
Mitchell is what? A 5'9 guard, who's averaging 20 pts in the NBA, and dropped 31 on the Sixers.....I'm lost, what is he supposed to be averaging, 35? smh.
D Lowe
D Lowe - 24 gün önce
Hold up the jazz wit John wall would be a bop
The Hawk
The Hawk - 24 gün önce
Damn did they expect Mitchell to average 30 ppg and Tatum to average 20 in their 2nd seasons?
mark pabia
mark pabia - 25 gün önce
Wheres my boy markelle fultz
AYANDA PHILA LUNGA GWALA
AYANDA PHILA LUNGA GWALA - 25 gün önce
y'all just making noise honestly
Ramon Butler
Ramon Butler - 25 gün önce
Stephen A & Max both made good points...the Celtics may actually have "too much"...Tatum got used to being the go to guy with Kyrie out & now that he's back (not so much Heyward) he's not being depended on as much & him being as young as he is, is trying to find his way so far this season...Mitchell is a volume shooter who doesn't have anyone else on his team who can really create for themselves...hence the bad shot selection & low shooting percentage...it wasn't great last year, but this year he's having a much harder time getting open looks...both will be fine...in the case of the Celtics, sometimes less is more...Rozier is a little lost too not playing as many minutes...Celtics can overcome, not sure about the Jazz
Aaron Turner
Aaron Turner - 25 gün önce
Mitchell leads Utah, while Boston walks together.
Imo, Mitchell decline is more impactful.
Ao400
Ao400 - 25 gün önce
Lol the white guy in this show is an idiot
Andrew Brown
Andrew Brown - 25 gün önce
How the fuck can you be worried about a guy averaging 20 ppg
Jimmy Johnson
Jimmy Johnson - 25 gün önce
She talk to damn much that’s why I started watching undisputed
Itz_Ned
Itz_Ned - 25 gün önce
no offense to jalen rose but molly is fine asf
Jay Nguyen
Jay Nguyen - 25 gün önce
Tatum is not on a decline. Hes just quiet atm. It’s the Celtics ball-sharing system which working against his finest attribute, his iso game. Simple shit. Fuck a analyst...
Big R
Big R - 25 gün önce
I agree with one thing the Jazz need Hayword and the celtics do not.
Otherwise this topic really is irrelevant. The individuals are fine the teams themselves are not even ok.
jeffb1988
jeffb1988 - 26 gün önce
stephen A Smith is soo damn annoying lol
Sneezy-E
Sneezy-E - 26 gün önce
Remember last year amidst all of the ROTY debate when Mitchell said that if you gave him an extra year to practice with a pro team we'd see how unfair it is? Well I'm waiting for the leap
Sladǝ
Sladǝ - 26 gün önce
both players are doing fine, lol
Outrage: The New American Drug
meanwhile ben simmons is the most irrelevant player from last years rookie class... but no one wants to talk about that.
The mongols
The mongols - 26 gün önce
They youngins still god damn
Wilson Sy
Wilson Sy - 26 gün önce
https://www.youtube.com/watch?v=ygnkZFgBrFc&feature=youtu.be
David
David - 26 gün önce
Stephen your such a hack, putting lebron, Kobe, Kevin Durant over Tim Duncan. What a fuckin hater. Tim at the end of his career outperformed all of them when it came down to the last minutes of the biggest games. Not to mention he was unstoppable the whole game when he was younger.
Calwyn Morris
Calwyn Morris - 26 gün önce
They bugging lol Tatum and Mitchell both shooting ok percentages and higher amount of points how is that a decline 😂
Lal Muanpuia
Lal Muanpuia - 26 gün önce
What the nba needs is NO soft tryna go the easy way to victory type of players... players who stick to their organisation no matter what. As no one talks about him...lets take for eg aldridge. If he hadnt went to the spurs how good wud the trail blazers be right now.. Would anyone rate dirk as high as he is now of he had switched teams? Lebron shud hav stayed cavs...kd shud hav stayed thunder. Its coz the best players are soft making the league predictable even before the season even starts...FACTSSSSSS
Alejandro Morales
Alejandro Morales - 26 gün önce
Dude, season is not even 2 months in and these guys already saying Tatum and Donovan declined? Give me a break
MIZZOU BLACK
MIZZOU BLACK - 26 gün önce
I think Donovan Mitchell is more polished than Tatum he should be an All -Star but Tatum has everything to be a Superstar if he really puts in the work
CornRow Kenny
CornRow Kenny - 26 gün önce
Nigga what? He are they declining? They both ballin still😂
marcus knox
marcus knox - 26 gün önce
ESPN is getting weaker and weaker! It is a team game so one person is not solely responsible for the outcome of a game. And we are only around 15 games in to this season. Get a fucking grip! If you can not find things to talk about for 2 hours a day First Take, then cut the show to 1 hour a day, or 3, 2 hour shows a week. FFS. Weak as, soft, marshmallow type shit y'all putting out. Yet i still clicked on the video so the joke is on me i guess. Never the less, get your shit together, god damn!
Yo Yo
Yo Yo - 26 gün önce
How about stop dick riding players using a small sample size of events
Ryan James
Ryan James - 26 gün önce
Fox plays for the kings yall can stop talking bout his ass..nobody cares
Ryan James
Ryan James - 26 gün önce
They gotta let kyrie walk and trade Heyward
Steez Unlimited
Steez Unlimited - 26 gün önce
What the hell ya talking about? Tatum and Mitchell have both improved statistically this year.
Roman Paint Pros
Roman Paint Pros - 27 gün önce
My God please get a replacement for Molly... Please
jack cawley
jack cawley - 27 gün önce
Traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssh
jeffrey thompson
jeffrey thompson - 27 gün önce
donavon is not the problem the gm is, he never traded for butler and they not making no moves
William Mcvicar
William Mcvicar - 27 gün önce
Why ain't no one ever talk about DeAron fox
AnthonyKingJames
AnthonyKingJames - 27 gün önce
Lonzo should be the player of this topic lol 🤦🏽‍♂️ Espn needs to start paying attention to De’Aaron Fox though 👀😴
Marc Stevens
Marc Stevens - 27 gün önce
None are declining😂
Jeffrey Jimenez
Jeffrey Jimenez - 27 gün önce
I love how a.smith thinks his word is always better than everyone else he is a bandwagon commentator
Ryan B
Ryan B - 27 gün önce
Ohhh Molly.....
Ryan Tristani
Ryan Tristani - 27 gün önce
What decline? I don’t understand. Mitchell is putting up basically the same numbers he did last year.
Alexander Walker
Alexander Walker - 27 gün önce
Kemba to Utah. I wanna see it
Compton 187
Compton 187 - 27 gün önce
what about Ben Simmons ?
17ballislife
17ballislife - 27 gün önce
A sophomore slump is very common for nba star rookies because teams have the whole summer and next year to focus more on the player and expose weaknesses they will be fine tho they just have to adjust and will back to allstar level
Madmansmitty
Madmansmitty - 27 gün önce
Let’s just pretend Gordon Hayward isn’t playing right? Tatum took basically all of Hayward’s minutes last year. Now give Hayward his minutes back and now Tatum can’t dominate as much
Elvin Seferovic
Elvin Seferovic - 27 gün önce
This is what First Take does when they don't have anything to talk about. They turn a fly into an elephant
DJ Manson
DJ Manson - 27 gün önce
They slumping because Molly is a terrible host
Darius Olfus
Darius Olfus - 27 gün önce
Decline?
The Darling Bat
The Darling Bat - 27 gün önce
gordon hayward got hurt in the first 5 mins of the season opener....not in the pre season Max
Xavier Ramirez
Xavier Ramirez - 27 gün önce
This is the stupidest segment because they are doing better and there’s still a whole lot of games to be played smh
DeAnte Christian
DeAnte Christian - 27 gün önce
I actully felt Like Steven and Max did a good job on this take as far as giving good informational insight on how they felt about each player. Both of them made valid points.
Sonraki