F 35 mi S-400 mü? Ne olacak Bu İşin Sonu????

962
26
 
YORUMLAR
Ayhan Tarakcı
Ayhan Tarakcı - 2 aylar önce
Not: İsrail F35'lerinde, radar kesit alanları daha fazla görünsün diye yansıtıcı reflektörler kullanmakta ve uçağın gerçek radar kesit izini bu şekilde saklamaktadır.
Anil Demircan
Anil Demircan - 13 gün önce
S 400 ne zaman gelecek ?? Ve amarika savaş açabilirdi bize ??
hakkı karamnlı
hakkı karamnlı - Aylar önce
+Altan Yilmaz AMERİKA BİZİMLE DİREK KENDİSİ SAVAŞMAZ.SİLAHLARI TAŞERON DEVLETLERE VERİR,SAVAŞTIRIR.KENDİ ASKERİNİ ÖLDÜRMEZ.MAŞA KULLANIR.DİBİMİZDE PKK-YPG.Yİ HAZIRLIYOR.İSRAİL F-35.LERİNİN KODLARI SURİYE DE RUSLARA VERİLMİŞ Kİ S-400 LER ONLARI VURMUYOR.AMERİKA BİZİ KANDIRIYOR
҉K҉N҉I҉G҉H҉T҉F҉I҉R҉E҉6҉6҉
kendi aselsan radarlarimiz kullanamiyormuyuz s400 lerde?
MED Sverige
MED Sverige - Aylar önce
Böyle salak bi ülke görmedim daha
H. Abigail Yucel
H. Abigail Yucel - Aylar önce
Türk pilotları 2018 Haziran ayında geldiler eğitim almak için buraya. İsrael Hava Kuvvetlerinin pilotları 45 gün içinde eğitimlerini tamamlayıp uçakları alıp gittiler. İsrael pilotlarının 45 günde öğrendiklerini Türk pilotlar 18 ayda öğreniyorlarsa bu Türk pilotların tamamının geri zekalılardan oluştuğu anlamına gelir, geri zekalı pilotlarınız varsa durum zor zaten.......Ve Trump erdoğan ile kıyaslanırsa erdoğan onun tuvalete bıraktığı kadar bile değer taşımaz.
hodriga
hodriga - 2 saatler önce
Iyi günler, videonuzu begenmek ile birlikte, bazi tutarsizliklari da dile getirmek isterim:

1. S400'lerin Türkiyeye yerlesmesi, ABD'nin Suriye ve bölge faailiyetlerini ruslara bildirecek diye ABD buna karsi ciktigini söyliyorsun, tamam. Sonra da dönüp: " Ruslar tok satici, paralarini aldilar, gerisi umurlarinda degil" diyorsunuz. Eger S400'lerin Türkiyeye yerlesmesi Rusyaya böyle büyük bir koz verecekse, nasil oluyor da bu ruslarin umrunda olmuyor?

2. "Trump gibi bir adam yüzünden bu kriz cikiyor" diyorsunuz, fakat F-35 yasaklari ABD-Senatosundan cikiyor. Yani yüzlerce senatörün oyu ile, ABD meclisi bu engeli koyuyor. Trump gitse de bu pek fark etmiyecek yani.

3. Madem asil dertleri, S400'lerin ruslara verecegi koz, bunu engellemek icin, Türkiyenin yillarca istedigi Patriotu parasiynan neden vermediler? Her türlü ülkeye sattiklari, ve S400'lerden daha pahali olan sistemi Türkiyeye satmadiklarina göre, baska hesaplari da var.

Bunlari nazara almadan yorum yapmak pek dogru olmiyacagi kanaatindeyim.
melih rıfat özçelik
melih rıfat özçelik - 15 saatler önce
Bence denge sağlanacaksa ikisini almalıyız. s400 peşin diğeri vadeli olursa daha iyi. gripende alalım. hepsini alalım..hindistanda alalım.hatta çinden de alalım.
Yusuf Yılmaz
Yusuf Yılmaz - 4 gün önce
Bence yanılıyorsun mevzu radar bilgilerinin ruslara verilmesi değil ruslar bu bilgiyi zaten istedikleri anda alırlar abd nin deedi bizim hava sahamızın savunmasız kalması
Cuneyt Kaftan
Cuneyt Kaftan - 6 gün önce
Ağzına sağlık çok şey öğreniyorum Allah razı olsun
Bahadır Atay
Bahadır Atay - 8 gün önce
Ayhan Bey işin politik tarafına girmek istememiş ama ben biraz anlatayım. Amerika silah endüstrisi dünyayı tek kutuptan çıkarıp tüm dünyada milliyetçiliği pompalamaktadır. 2 değil 3 kutuplu bir dünya düşünüyorlar. Rusya ile arka planda Çin e karşı anlaştılar. Daha çok çatışma oluşturup silah satmak için. Aynı zamanda Çine enerji kaynaklarını kurutmak için. Bknz. Venezuela. Oluşacak 3 blok Amerika AB, Çin ve Avrasya(Rusya Türkiye İran) . Türkiye yi PKK yı silahlandırarak bilerek ve isteyerek Avrasya bloğuna geçmeye zorluyorlar. Amerika Türkiyeye uzun zamandır örtülü ambargo uyguluyor. Savunma sanayide çalışanlar bilir, tasarım için Amerikan ürünlerini almakta zorlanıyoruz. Bize uzun süredir yeni hiçbir silahı satmıyorlar. Türkiye de güneydeki Amerikan varlığına ve Doğu Akdenizdeki 3. Dünya Savaşını tetikleyebilecek gelişmelere misilleme olarak S400 alıyor. S400ü almasak bize patriot satacaklarına ya da f35 projesinden çıkartılmayacağımıza garanti vermeyen Amerika'ya güvenip S400den vazgeçmek veya alım olursa da çürütmek ancak satılık bir yönetim ile mümkündür. Türkiye, bir Yunanistan gibi kukla, maşa ya da çomar değildir. Türkiye dünyanın kaderini her daim değiştirme potansiyeli olan bir aktördür. Önümüzdeki 10 yıl içinde savaş var ve bir hava savunma sistemi bize zorunluluk. Şu anda oynak kur ile baskılanmaya çalışılan ekonomiye rağmen savunma sanayi projelerinde gaz kesilmemesinin tek nedeni budur. Şii Sünni savaşına taraf olmamanın, kurdistana karşı çıkmanın, Çin'in ipek yoluna hizmet edecek kargo merkezi 3. Havalimanı, köprüler yollar ve diğer altyapı projelerini yapmanın, kuyruğumuzu sıkıştırıp doğu Akdenizdeki doğalgaz kaynaklarını israil, AB ve Amerikaya bırakmamızın cezası olarak kuşatılıyoruz. Ülkece savaşa hazır mıyız? Vatandaş olarak özgürlüğü için ölen Türk müyüz, yoksa azıcık aşım ağrısız başım diyerek bütün müslüman dostlarımızın, komşu ülkelerin teker teker yıkılmasından sonra sırasını bekleyen Türk müyüz göreceğiz.
Murat Capar
Murat Capar - 9 gün önce
Senin Amerika'nın s****** a**** koyduğum bize patriotları vermiyorlar da PKK'ya o kadar silah bedava veriyor da a**** koyduğum neymiş neden yenge Amerika'nın da s****** senin NATO'nun da s****** senin bilginize s****** s**** bir sikimden anlamıyorsun tantana edip duruyorsun
Yiğit Çelik
Yiğit Çelik - 15 gün önce
5:14 😀
Crazy Spitfire
Crazy Spitfire - 17 gün önce
S-400 daha mantıklı. F-35 saldırgan ülkelerin işidir. Biz savunmadayız. Zaten F-16'lar ve MMU projesi var. İlla uçakta diretiliyorsa seyir füzeleri ve İHA'lar jet uçaklarından daha anlamlı olur.
Ulas Bal
Ulas Bal - 19 gün önce
12:00 😂😂
Ulas Bal
Ulas Bal - 19 gün önce
Turkiye s400 alıp amerikan ucaklarin bam bam vuracak :D 7:55
Ali  Kozlu
Ali Kozlu - 21 gün önce
⚠️⚠️⚠️ CART CURT !!!
F-35'ler, Katiyen !!!
TÜRKIYE 'ye GIRMEMELI !!!
Bunlar kullanıldığı bütün ülke'lerin , askeri yerlerini vs... anında CIA' ye gönderiyor !!!
Yani bir nevi içsel bir espion dron !!!!
Go S400 !!! 🇹🇷👊💪🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Radar madar bahane !!!
🤣🤣😂😎👏👊💪🥇🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Kaynak çok pis sağlam !!! 😉🙄😐😶😑
KIVRAKLAR Architecture
KIVRAKLAR Architecture - 22 gün önce
Trump'ı baskan yaptıgınız için teşekkür ederim diye eleştirdiniz yüce abede halkını ama adama demezler mi tencere dibin kara senin benden kara diye... ;)
xroninx
xroninx - 22 gün önce
S400 sistemlerinin Azerbaycan , Kuzey Kıbrıs ve Katar'a yerlestirilmesi ile bu problem çözülür ..
Arda Acay
Arda Acay - 23 gün önce
S400 f 35 e bi çakar o yüzden kesinlikle s400 almalıyız
Namik Yigit
Namik Yigit - 25 gün önce
f35 ucak degil f22 nin maketi oyuncagi 100/10 teknolojisi aktarilmis kompozit ucak enndogrusu kendi ucagimizi yapalim yada rusya ile anlasip ortak ucak yapmak lazim su57 alsak altyapi hicbirsey uymaz
Ali Sencer GÜRLER
Ali Sencer GÜRLER - 28 gün önce
Bu konuyu çok daha sağlıklı şekilde irdeledik. Linke tıklayarak izleyebilirsiniz https://youtu.be/FxBfjVgd3uw
Kanun Benim
Kanun Benim - 28 gün önce
s400 gelecek nokta
Muhammed Ali Durmuş
Muhammed Ali Durmuş - 29 gün önce
Tabiki s400 abi bu şey gibi mermi mi silah mı 😂😂
Haberci Tv
Haberci Tv - 29 gün önce
Ayhan bey, videoları izlerken hep yüzünüzü görüyoruz. Biliyorsunuz bu tür videolarda çoğunlukla resim ve alıntı videolara yer veriliyor, yapımcıların yüzü gözükmüyor, gözüktüğü durumlarda çoğunlukla küçük bir kutucukla ekranın bir köşesinde bulunuyor. Sizden ricam bu yüze yer verme yerine, bilgi grafikleri, vidolarına yer vermeniz...
OgunBasar
OgunBasar - Aylar önce
hava savunmada ve jet uretiminde acil hizlanmaya gecmemiz sart ikiside birbirinden ayri serefsiz
Hades
Hades - Aylar önce
Bu isin gelecegi yok! Amerika'nin basinda Trump olmus veya baskasi, fark etmez! Amerika bu silah konusunu daima Türkiye'ye karsi tehdit olarak kullandi ve kullanacak! Kaldi ki, bu karari sirf Trump vermedi, talep edenler üst düzey askerler ve siyasetciler! Gelecek nesillere ders olsun, diger ülkelerle yapilan projelerde isbirligi en az es seviyede olmadigi müddetce, bunlardan uzak durulsun!
S-400 sistemleri katiyen alinmali!!!
Nelly İ92
Nelly İ92 - Aylar önce
Bizi koruyanlari allah yardımcısı olsun 🇹🇷
hakkı karamnlı
hakkı karamnlı - Aylar önce
SORUN TRUMP DEĞİL PENTAGON-DERİN DEVLET-CIA-SİYONİSTLER-EVANGELİSTLER
hakkı karamnlı
hakkı karamnlı - Aylar önce
S-400 İÇİN 4 BATARYA-FIRLATMA RAMPASI VE FÜZE ALINACAK.PEKİ BUNLAR BİR SEFERLİK Mİ KULLANILACAK.TEDARİK NASIL OLACAK.BİRİ KONUYU AÇIKLASIN.
Di Caprio Carbio
Di Caprio Carbio - Aylar önce
Bazı yorumları cidden hayretle okuyorum... Arkadaşlar f35ler güzel uçaklar eyvallah. Belki üretime devam etsek bize bir miktar katkısı da olur ona da eyvallah...
Atladığınız hayati derecede önemli bir şey var; Şu an emin olun f35 bizde olsa da olur olmasa da olur. Ancak S400 kesinlikle gerekli en acilinden gerekli hemde. Bizim akdenizde özellikle doğu akdenizde caydırıcı bir savunma sistemimiz olması çok çok önemli. En son ingiltere, güney kıbrıstaki uçak sayısını 29'dan 121'e çıkardı sizce neden? Abd pkkya boşuna suriye de 35bin tır silah vermedi.
Doğu akdenizdeki enerji yatakları için herkes teyakkuzda olası bir 3. dünya savaşı çıktı çıkacak... Dünya rezervlerinin yarısından fazlası kadar doğu akdenizde petrol ve gaz bulundu.

Siz hala f35 yapalım biraz para gelsin abd ile ters düşmeyelim aman dolar yükselmesin derdindesiniz... O dediğiniz miktar doğu akdenizde alacağımız petrol ve gaz payının milyonda biri kadar belki ancak olur. Bizim en acilinden akdenize özellikle doğu akdenize hakim olmamız güvenliğimizi sağlamamız gerekiyor. Ucunda savaş var daha ne diyim.
sunger bob
sunger bob - Aylar önce
Trump a karşı bu kadar eleştirel olduğun kadar, kendi ülkeni yöneten yöneticiler hakkında da bu şekilde sağduyulu olmanı bekleriz ayhan hocam. eğer sağduyulu, aydın bir insan olma çabasındaysan.. Trump uzakta bana dokunamaz, ama burda noolcağı belli değil tarzı bi tavır sana yakışmaz..
Fer huseynov
Fer huseynov - Aylar önce
Yarı fiyatına bize satın 😂😂
mimi titi
mimi titi - Aylar önce
Embesil seçmek 2000 den sonra moda oldu
Baris ve Esitlik
Baris ve Esitlik - Aylar önce
11.00 katilmiyorum sana hem de HIC. Ne demek ekonomik sikintilar dogurur vs ama bu devlet buyuklerinin bilecegi bir is? Adamlar saraylar, yazliklar, koskler 13 14 ozel ucaklarin icinde yasayacak, %26 arttirdiklari 2 maaslariyla ben de bunun ceremesini cekicem ciftci olarak! Yok oyle dunya. Devlet benim ben! Zaten dolar mus 6 TL an itibariyle, mazota zam, gubreye zam, sebzeye zam, ekektrige zam bunun hesabini bu millet sorar! Savas cigirtkanligi yapip oy toplamak icin sov yapacaksin ve ben affedicem? Yok oyle.
Turkiye ihracatinin %50sini Avrupaya yapiyor. Avrupa bloku nerde Turkiye orda olmak ZORUNDA!
Mustafa Doğru
Mustafa Doğru - Aylar önce
sen boş konuşuyorsun... bilmiyorum, yoruma açık vs vs.. iyi de niye konuşuoyursun...
murat pakcan
murat pakcan - Aylar önce
gripen / su57 / su35 yada TF-X projesi bunlar fighter ( avcı ) sınıfı uçaklar. F35 multirole şuanda kullandığımız F16 lar gibi. Multirole olarak alabilecekleri alternatif yok. Ha şu da var F35 istersen 1000 tane al abd izin vermedikten sonra uçuramazsın o uçakları keza patriotta öyle herhangi olumsuz bir durumda nato araçlarına hiçbir şeklide kilitlenmezler / kilitlenmeyecekler. 1992 yılında Tatbikat sırasında akdenizde Muavenet gemimiz saratoga abd uçak gemisi tarafından köprüden vuruldu 5 aslan kardeşimiz şehit oldu hatırlarsanız ve muavenet gemimiz onu radarında düşman olarak göremediği için attığı füze ye karşılık veremedi savunma sistemleri malesef ki çalışmadı. Yani diyeceğim şu ki abd den ne alırsanız alın istediklerine kilitlenir istediklerine devre dışı kalır. Tek yol kendi milli kısa / orta / uzun menzilli hava savunma sistemini üretmesidir.
Arseven Gumush
Arseven Gumush - Aylar önce
Sn Tarakci S400 F35'i dusurecek bir kabiliyete sahip olmasi en fazla Israil'i 've daha sonra da cevremizde olacak F35 ucak sahillerinin etkileyecek! ABD son olarak Yunanistan dahil 3-4 devlete satmayi onerdi!
Arda Karaduman
Arda Karaduman - Aylar önce
S400 ler güzel, ama S400 alacaz derken ayağımıza sıkmayalım ? Amerika olayı F35 ile sınırlandırmayacak gibi görünüyor. Tam bir askeri ambargo uygularlarsa ordumuz büyük darbe alır.

Ayhan bir ara bununla ilgili bir video yapabilir misin ? Olası bir Amerikan ambargosu senaryosunda envanterimizde kullanamayacağımız ne kadar şey var ? Tersaneden çıkamayacak gemiler, denizaltılar havalanamayacak helikopterler uçaklar var mı ? Nedir durum ?
Gökçe Çağatay
Gökçe Çağatay - Aylar önce
ABD nin teknik endiseleri diyerek anlattigin kisimlar ciddi hatalar iceriyor. Diger videolara gore acikca basarisiz bu maalesef.
g ekiz
g ekiz - Aylar önce
Ayrica Turkiye s400 alamaz. Bu amerikaya ve nato yankarsi kozumuz...
g ekiz
g ekiz - Aylar önce
Trump i amerikan halki secmedi. Trumpin oylari Hillary’den daha az di. Secimlerde Electrol collage diye virsey var. her eyaletin secilmis ‘ Akil adamlari’ var baskani onlar seciyor. Yani demokrasi besigi amerika halkina sen dogru secimi yapamazsin diyor. Yani Trump bir daha secilir mi? Secilir. Ayrica bu haberler amerikan haberlerinde toplu igne kadar yer aliyor...
Efehann Tuna
Efehann Tuna - Aylar önce
S400 almamalı deseniz daha dogru olurdu. Bu kadar evirip cevirmeyin. Amerikanin korkusunu belirtin. S400 oldugu yerde hicbir amerikan ucagi ve fuzesi guvende olmayacak. Isin ozeti bu. S400 u almak durumundayiz.
Efehann Tuna
Efehann Tuna - Aylar önce
Tekrar soyluyorum. F35 lerle amerikan israil yunanistan ucaklarini fuzelerini vuramazsiniz. Dusman tanimlamamiz degisnistir. Abede dost degildir. Bu nedenle f35 projesine degil acil olarak s400 almak zorundayiz. Ayrica ucak icin farklı bir yola evrilnek zorundayiz. Dusman abede israil ve batidir.
《AyBaRs》 《AyBaRs》
S400 daha önemli f35 olsada olur olmasada olur
The Tonkpo
The Tonkpo - Aylar önce
Niye sen satın almacı mısın yada devlet yöneticisimisin ki sana soruyorlar. İşin garibi sana gelen bu sorular nerde. Sürekli cümlelerde bana soruyorsunuz diye başlıyorsun ya
Bulent Kirac
Bulent Kirac - Aylar önce
Amerikaya güvendik mi hapı yutarız. Adamı hep yarı yolda bırakırlar.
Bulent Kirac
Bulent Kirac - Aylar önce
Boşver F35 i... O uçak inanın saldırı uçağıdır. Bizim saldırı uçağına ihtiyacımız yok. Savunma amaçlı uçaklar bize en uygunu. Su57 ler de en uygun uçaktır savunma amaçlı olarak. Üstelik manevra kabiliyet harikadır Su57 lerin.
Cüneyt Şirin
Cüneyt Şirin - Aylar önce
S400 alıp turkiyedeki abd ustlerini ve radar ustlerini kapamakla tehdit etmeli
Cüneyt Şirin
Cüneyt Şirin - Aylar önce
Baskanin on secime girmeye ihtiyacımı var
MR. Egoo!
MR. Egoo! - Aylar önce
https://www.youtube.com/watch?v=jW1FT_TcsFk
Ceyhun Engin
Ceyhun Engin - Aylar önce
İkisinede karşıyım kendin yapamadınmı ne yapayım 35 400 ü sana kota koyar füze mermi vermez yine çalıştıramazsın önce kendin yapıcan kendin.
xroninx
xroninx - Aylar önce
F 35 uçaklarının radarları F 16 uçaklarında başımıza geldiği gibi Nato uçaklarını dost uçağı olarak mı algılayacak , yani yunan uçaklarını dost olarak mı görecekler ?
Mert Gezensoy
Mert Gezensoy - Aylar önce
Hocam çin daha önceden hava savunma füzeleri için ortak üretimi kabul etmişti yıldırım füzelerinde olduğu gibi
dexon777
dexon777 - Aylar önce
Buradaki çoğu kişi uçakların görevini pek bilmiyor f35 ler f4 lerin yerine gelecek uçaklar savaş istasyonu ve bombalama amaçlı,avcı temelli değil ,f16 lar la görevleri bambaşka sırf uçaklara bakarak bunu anlayabilirsiniz hem f35 hem s400 e ihtiyacımız var bıyık sakal durumu yani boku yedik
Namik Yigit
Namik Yigit - Aylar önce
s400 LER BAKUYE VERECEKLER VE F35 LERDE IPTAL OLACAK
Alican Erdem 2
Alican Erdem 2 - Aylar önce
Abi senin f-35 vardıya hani, o yok artık abi
İsa AYDIN
İsa AYDIN - Aylar önce
O zaman f35 kötüydü, artık güzel olduğu için kalktı herhalde.
Samet CELİK
Samet CELİK - Aylar önce
F35 uçuş saat ömrünün ve yıllık uçuş maliyetinin ne olduğunu biliyor musunuz?
Uçuş ömrünün 2000 saat yıllık maliyeti de 9 milyon dolar olarak görülüyor. 2000 saat nedir
meg lola
meg lola - Aylar önce
F35 alip kime karsi kullanabilecegiz?? bu isten vazgecilmeli...
lockheed martin israil'den baska ulkeye ALIS sistemini acmiyor, bu durumda istedigi zaman ucaklarinizi yerde bloke edebiliyor...
https://www.thedrive.com/the-war-zone/11806/lockheed-made-a-three-minute-long-cartoon-just-to-explain-f-35s-alis
duran B
duran B - Aylar önce
Kesinlikle s-400 diyorum amerikaya hic bir sekilde guvenemeyiz adamlar acik acik pkkyi destekliyor zararin neresinden dönersek kar amerika'dan bir an once uzaklasmaliyiz Turk askerini nasil şehit edebilmek icin pkkya binbir strateji uretiyor butun pisliklerin arkasindan bunlar cikiyor
Leon Charı
Leon Charı - Aylar önce
Aynen doğru diyorsun.
Leon Charı
Leon Charı - Aylar önce
😁
Ertuğrul Gazi
Ertuğrul Gazi - Aylar önce
Çok düşündük kardeşim neyi kime emanet ederiz diye sen rahat ol.. Bu nedir ulan
MekaTurk
MekaTurk - 2 aylar önce
allah senden razı olsun hocam kafalardaki büyük bir soru işaretini aydınlattınız teşekkür ederim.
muzaffer toptaş
muzaffer toptaş - 2 aylar önce
ayhan kardeşim dikine füze atmışız bununla ilgili video bekliyoruz saygılar.
Kebapçı Hitler
Kebapçı Hitler - 2 aylar önce
Ikisinide almiyalim kendikiz uretelim
4e yatırım
4e yatırım - 2 aylar önce
boıng 737 max ile ilgili yaparmısınız, kolay gelsin
mustafa öner
mustafa öner - 2 aylar önce
F35 den yana olmak daha mantıklı bize katacağı çok şeyler var. Göz ardı edilmeyecek harika bir uçak.
Salih Çeşmebaşı
Salih Çeşmebaşı - 2 aylar önce
Embesil TRAMP
Tim tim galaktiyos
Tim tim galaktiyos - 2 aylar önce
F-35'in en etkili silahını biz üretiyoruz(SOM füzesi). Bu durumda F-35'leri verme konusunda oyunbozanlık yaparsa kaybedeceği çok şey var demektir.
Cihan Ceylan
Cihan Ceylan - 2 aylar önce
S-400 vs Hisar-c patriot vs Hisar-b değerlendirmesi bekliyoruz.
Ramazan İzgi
Ramazan İzgi - 2 aylar önce
F35'lerin yazılım kodları bizde olacak mı.?
Şayet kodlar bizde olmayacaksa, uçağın kumandası sahibinin elinde olmaz mı.?
Bu durumda, ABD istediği zaman bu uçakları kilitleyemez mi.?
F35 alındığı zaman, Hava Kuvvetlerimizin ABD'ye bağımlılığı devam ettirilmiş olmayacak mı.?
Umut Kara
Umut Kara - 2 aylar önce
Trump ile konunun hiçbir ilgisi yok. ABD'de birden fazla ekip var ve hiçbir grup F35'ler Türkiye'ye verilsin demiyor. Türkiye'ye en yakın grup diyebileceğimiz EUROCOM bile verilmesin dedi. CENTCOM kim bilir neler diyordur. Yani Trump'a gelene kadar kimler var, verilmesin diyen. Trump en sonda kalıyor. Birden çok ABD var ve hepsi birden verilmesin diyor. Konunun Trump'la en küçük bir ilgisi yok.
ABD tezlerine gelince hikaye. S400'ler elde ettikleri bilgileri nasıl Rusya'ya gönderecek. Cinler aracılığıyla mı?! Telgraf teli ile mi?! Mektup ile mi?! Radyo yayını ile mi?! Evrene sinyal gönderecek ve bu sinyalleri biz ya da ABD fark etmeyecek, engelleyemeyecek öyle mi? Sisteme sahip olup bunu engelleyemeyeceğiz ha ?! Bu tez tümüyle palavra ve Ayhan Tarakçı da o palavrayı bize güzel güzel savunmuş. Dahası S400'ler Suriye topraklarına Rus ordusunda bulunuyor. Buradan ilgili gözlemi yapıp yine Rusya'ya gönderemez mi? ABD'nin bu işe karşı çıkması ile F35'in gizli bilgileri vs.'nin Rusya'ya geçmesinin hiçbir ilgisi yok. Adamlar tarafınızı seçin diyor, olay bu kadar basit.
Genel olarak da çok ABD tarafgiri bir yayın olmuş. S400'lerin kamyonunu mu yapıyoruz diye dalga geçiliyor (her zaman olduğu gibi dezenformasyon için) F35'in motorunu biz yapıyoruz gibi anlatılıyor. Bir zahmet F35'in neyini biz yapıyoruz onu da dalga geçerek anlatsaymış. Elbette S400'de teknoloji transferi yok, zaten Ruslar olacak demediler. Adamlar baştan bunu söylediler. Şimdi ABD sert yapınca vay Ruslar bize teknoloji de vermiyormuş gibi yan çizmeler başladı. Bu tür teknolojileri istiyorsan oturup çalışacaksın.
Son olarak S400'leri alacak yürek Türkiye'de hiçbir hükümette yok. Vatandaşlarda da yok. Yakında bu işin iptali haberi gelecek. Her zamanki gibi ABD'nin güdümünde devam edeceğiz. Bu kısmını örtük de olsa doğru anlatmış.
neyzenty
neyzenty - 2 aylar önce
Suriye'deki ve Rusya'daki S400 ve benzeri sistemler ile NATO uçaklarını ve sistemlerini zaten takip etmiyorlar mıdır? (Neticede Suriye İsrail ile, Rusya da birkaç NATO ülkesi ile komşu).
Ayrıca sizin daha önceki videolarınızda da bahsettiğiniz gibi Çin F35'in birebir kopyasını çoktan üretti, istenirse buradan da NATO sistemleri takip edilebilir. Türkiye'nin S400 almamasını istemeleri tamamen politik bir durum gibi gözüküyor, teknik kısmı biraz hikaye. Bölgede istedikleri parçalanmış zayıf devlet kurgusuna tek mani olan ülke Türkiye. Ayrıca Doğu Akdeniz'deki yapılmak istenilen şeylere taş koyan ülke Türkiye. Son yıllarda yaşadığımız bütün sıkıntılar bunlardan dolayı. S400 almasak da başka bahanelerden dolayı benzer durumlar olacak.
Cengiz Kadric
Cengiz Kadric - 2 aylar önce
S 400 sart ....f35 alsak almasak ne degisir ki, embargoyu koyar...S 400 almasak bile embargoyu koyar....S 400 sart!
Sanane Ilgisiz
Sanane Ilgisiz - 2 aylar önce
bayağı taraflı olmuş video patriot istendi ama verilmedi abd ye iyi bir güzelleme yapmışşınız kongre onay vermiyor cevabı abd denen yavşak ülke tarafından verildi f 35 ten çıkarsa almanya gibi defolup giderler başka bir bok olmaz ki f35 beklentilerin altında kalmıştır çok muallak sıkıntılı f16 gibi görmemek gerekir
KARGIN HAN
KARGIN HAN - 2 aylar önce
Fena guldum :D 02:50- 03:27
Mehmet Ali Topcu
Mehmet Ali Topcu - 2 aylar önce
Abim hiper sonik füzeler ile ilgili bir video yapabilirmisin Türkiye'nin bununla ilgili çalışmaları varmıdır.
rashied kuchuk
rashied kuchuk - 2 aylar önce
Ayhan bey mümkünse politik konulara girme olmamış :) çok yavan
kavs javs
kavs javs - 2 aylar önce
En temizi tr nin ortak üretimi vermemelerini bahane edip s400 alımını iptal etmesi. Devletlerin her yaptığı eylemde kar zarar hesabı yapması lazım. Geleceğimiz avrasya bloğu olabilir ama bu bloğun lideri Ruslar değil Çin olacak. Ona göre hareket etmek lazım.
kavs javs
kavs javs - 2 aylar önce
Ayhan hocam Rus tarafına biraz naif bakıyorsunuz gibi
Umut umut
Umut umut - 2 aylar önce
Şimdi benim anlamadığım bir olay var. Dedin ki işte suriyede uçak uçursam bu radarlar algılayacak şu olacak bu olacak. Rusya bu f35 lerin radarda tespit özelliklerini suriyedeki üslerine koyup da bakamazlar mı ? Veya suriyeye yerleştirilen s400 lerin radarları incirlikten kalkan uçakları göremiyor mu?
Ayhan Tarakcı
Ayhan Tarakcı - 2 aylar önce
Yukarıda Sabitlenmiş yorumunu okudunuz mu?
Levent Topcu
Levent Topcu - 2 aylar önce
sen ABD ağzı ile konuşuyorsun, tarafını seç artık ya ABD yada Türkiye. içimizde hainleri istemiyoruz artık. Önce YÖK feto culardan temizlenmeli sonrada ülkenin tamamı inşallah. ALLAH BU ZALİMLERE BİR DAHA FIRSAT VERMESİN İNŞALLAH.
Ertugrul Abay
Ertugrul Abay - 2 aylar önce
Almanya ve Hollanda kardeşim iç politika meselelerini benim ülkemde taşıma dediler ( başkanlık referendumu sırasında ) doğu kurnazlığı yaptık! Onların yasalarını iplemeyerek bakanlarımızı dolaylı yoldan oralara yolladık. onlar da sert tavır aldı. alman milletvekilleri Türkiyede konuşlanmış Alman Nato askerleri ile görüştürmeyerek yine ulusan meseleleri iç politik meselelerle karıştırdık. Rus uçağını aşırı bir tepki vererek düşürdük. Sonra da biraz da Rusya ya siyasi rüşvet olarak s400 siparişi verdik. Batı bence sonunda hangi paktta yer almak istediğini seç diyecek sonunda!
os360
os360 - 2 aylar önce
@ayhan tarakcı Siyasi mevzulara girmek istemediğini söylemene rağmen Trump hakkında demediğini bırakmamışsın. Halbuki Suriye'deki ABD - PKK işbirliği Obama zamanında başlamıştı.
Can
Can - 2 aylar önce
Hocam Trump'a geçiriyorsun iyi güzel de alternatifi Hillary.... Hillary gelse hedeflerinden biri Suriye'de Esad'ı devirmek, diğeri de Rusya'ya 'haddini bildirmekti'... Bizim açımızdan ve insaniyet namına bunun sonuçlarını düşünebiliyor musun? Trump beceriksiz olabilir ama dış politika açısında ABD'yi bütün savaşlardan çekmek isteyen bir adam sonuçta... Suriye'den, Polonya'dan ABD askeri çekile hem ABD hem de Dünya barışı adına daha iyi olmaz mıydı?
Vahşi Hayat
Vahşi Hayat - 2 aylar önce
İşin bu kısımlarını hiç bilmiyordum.Helal yararlı bir video olmuş
Baris Er
Baris Er - 2 aylar önce
X-32 JSF
Bu ucakla ilgili bir video yaparmısınız lütfen.
F32 ve F35 arasındaki fark nedir,
Bu ucaklar neden F18-E/F den daha yetenekli.
Türkiye F35 yerine F16-70block(F21) alsa nasıl olur
Bunun gibi bi kac soruyada cevap verirseniz cok seviniriz.
Saygılar.
Sinan Unal
Sinan Unal - 2 aylar önce
Sen mrk etme dostum o sistem gelsin bizimkiler aynisini yapar...
Hasan Mahmut Taşkıran
Hasan Mahmut Taşkıran - 2 aylar önce
F 35 ler geliyormuş galiba
Life stopme
Life stopme - 2 aylar önce
Turkiyede bu kadar gereksiz ve bilgi sahibi olmayan f 35 ve s 400 tartismasi varken bu kadar guzel ve aciklayici bir video yaptiginiz icin tsekkurler.silahli kuvvetlerin sizce hangi yonunu gelistirmesi gerekir?dunya ordularina hakimsiniz bu konu hakkinda video yaparsaniz sevinirim.cunku videolariniz cok gercekci goruslere dayaniyor.emeginiz icin tesekkurler
TROLL KAFA
TROLL KAFA - 2 aylar önce
Aselsan lazer savunma sistemi hakkında bilgilendirici bir vidyo yapabilirmisin
yunus ilhan
yunus ilhan - 2 aylar önce
Ülkeyi bu kadar asagilamaniza gerek yok bence .
Mehmet Yildiz
Mehmet Yildiz - 2 aylar önce
babacan dusen boeing 737 hakkinda da bi video yaparmisin
senin anlatimin cok iyi
Batman Gamer
Batman Gamer - 2 aylar önce
Sevgili ayhan uzun süredir abonen olarak seni severek takip ediyorum fakat bu klibinde politik reklam gördüm lütfen siyasi olarak yanlı kanal reklamlarını almaz san daha iyi olur saygılar ve başarılar diliyorum.
TÜRKİYE 16
TÜRKİYE 16 - 2 aylar önce
Ayhan Bey Ne Güzel Özetledin Durumu Yukarı Tükürsem Bıyık Aşağı Tükürsem Sakal Yıllardır F 35 üretimi için dünya kadar AR-GE masraf altyapı çalışmaları yaptık olası projeden çıkarılma büyük bir istihdam kaybınıda beraberinde getiriyor
Yiğit Karan GÜRSES
Yiğit Karan GÜRSES - 2 aylar önce
5:15 donald trump gibi bir embesili başkan yaptığınız için teşşekür ederim XD
patates sogan
patates sogan - 2 aylar önce
5:13 abi sanane seçerse seçsinler kendi yorumunu katmadan anlatırsan daha iyi olur
Thomas Douscha
Thomas Douscha - 2 aylar önce
S400 olmazsa olmazımızdır. Güneyimizde teröristlerden devlet kurmaya kalkan bir ABD ve AB var. Video yu beğenmedim. Amerikalıların görünür sebebini gerçek sebep sanmış açıkçası. Gerçek sebep silah pazarını kaptırmama ve Türkiyenin Rusyadan uzaklaşma gayretidir. Türkiyenin sebebi nerede? Neden S400? Son 5 yıldır ki bu aslın da 28 yıl geriye kadarda gider açık bir şekilde eylemelriyle ABD ve AB diğer deyimle sözde müttefikler , düşmanca niyetlerini açık bir şekilde ortaya koymuşlardır. Türkiye için artık tehdit algısı değişti. En büyük dış tehdit Batı artık. İşte bundan S400. Politikadan bahsetmeyeceğim diyerek sadece Amerikan politikasının hikaye kısımlarından bahsedip gerçeğini es geçip Türkiye nin neden bu yola girdiğini es geçmek bu video yu çok sığ bir hale getirmiş. Ülkemizin en büyük eksiği hava savunma sistemidir. Bu sistemler ısrarla batı tarafından Türkiye ye satılmamıştır. Bu da akıllarda bir şüphe yaratmıştır. Bugün Amerika dahil kendi ülkemizin topraklarında bizimle savaşabilecek bir yabancı ordu yok!!! Vietnamda Afganistan da yenilmiş dev ülkeler bunlar. Ama havadav istediklerini yapabilirler.ç Arap baharı da böyle yapıldı zaten. Şöyle düşünün salağlam bir zırhınız var ama karnınız açıkta. İşte savunmamızın tam olarak durumu bu. Hava savunma sistemleri Türkiye ye yerleştiğinde artık onların uzaktanda dokunamayacağı bir ülke haline geleceğiz ve dahası yakın bölgemizdeki operasyonlarını sınırlayabileceğiz. İşte tüm tatavanın gerçeği bu. Başka bir şey değil. Natocu Batıcı bir bakış açısı bize lazım değil. Avrasyacılıkta bize lazım değil. Çıkarımız ihtiyacımız neyi gerektiriyorsa bize o lazım. Bugün o Batı kulübü değil!
Elmir Topal
Elmir Topal - 2 aylar önce
Ayhan hocam askeri platform veya silahların isimleri nerden gelir neye göre belirlenir bunlarla ilgili bilgilendirme videosu yapma imkanınız var mı acaba
Nurı GULERCAN
Nurı GULERCAN - 2 aylar önce
Muhterem Ayhan bey videonuzu izledim.S 400 alınmasının amerikan tarafında nasıl bir yankı bulduğu itirazların nereden kaynaklandığı başlığını anlatırken ,Amerikan askeri kanadının s400 lerin f 35 uçağının radar analiz sonuçlarının rusyanın eline geçeceği şeklindeki Amerikan askeri kanadının kaygıları bulunduğu şeklinde açıkladığınız tez hakkında bir şeyler söylemek istiyorum... Evet doğru Amerikan askeri kanadı bu uçağın Türkiye ye siyasi politik kaygılar nedeniyle (dayatmaların türk hükümeti tarafından yerine getirirlmemesi) verilmemesi olasılığı nedeniyle elinde bulundurmak istediği bir bahaneden öte bir şey değildir. şöyleki ...Suriye Lazkiyede bulunan RUS s400 bataryaları İsrail tarafından kullanılan f35 leri zaten analiz ediyor.keşke amerikan tarafının bu tezlerinin bir bahaneden ibaret olduğunu da belirtseydiniz.Bu sizin videonuzun sonunda şu sonuca varmanıza neden olurdu ..s 400 ,kesinlikle daha büyük bir ihtiyaç rusyadan hava savunma sistemlerinin tedariki ve bu teknolojinin muhakkak transferinin getireceği kazanım son 40 yıldır batının tüm savaşlarda kullandığı hava üstünlüğüne ağır bir darbe vurur .
Cagdas Riza Yurekli
Cagdas Riza Yurekli - 2 aylar önce
Türkiye’nin gerçekten gelişmiş bir radar ağı var. Biz S400 sisteminde kendi radarlarımızı kullanamaz mıyız? Yani S400’ün sadece lançer ve füzelerini alıp kendi radarlarımız ile (Çafrad gibi) kombine edemez miyiz? Böylece hem ortak üretim üzerine büyük gelişmeler olur, hem de NATO IFF kütüphanesi riske girmez.
marron allen j
marron allen j - 2 aylar önce
En iyi kendimiz mili yapmamız gerekiyor sistemlerimize en uygun olur hemde daha ucuza yapar kullanırız
kıvanç oğuz
kıvanç oğuz - 2 aylar önce
Adamların başkanına rahatça embesil diyorsun, abd medyasında da bu tür eleştiriler var, sıkıyorsa tr için bu tarz şeyler söyle ;) demokrasi böyle bir şey işte :)
kamil fatih pehlivan
kamil fatih pehlivan - 2 aylar önce
Ama abi hakan kılıç makalesinde şu ana kadar hiç bir sthealt uçak ülke sınırları içinde ve dışında reflektörsüz uçmadı, savaş hali dışında da uçmaz diyor.Avrupa da ki F35 ler de reflektörsüz uçmaları yasak . S400 ler zaten her hss gibi 7/24 değil tatbikat ve tehdit ortamında aktif olan sistemler.Yani amerika bu konuda çok da haklı değil aslında.
Sonraki